Daniel Mühlbach är en av Sveriges mest framgångsrika entreprenörer med två framstående E-handelsbutiker som båda har gjort ett starkt genomslag på marknaden. En av hans marknadsföringsknep är att satsa hårt på massreklam i form av TV och radio. Resten handlar om att optimera företaget och erbjudandet som lockar den breda kundskaran. Hans två stora livsverk, Lensway och Footway, är två av Sveriges ledande E-handelsbutiker, så det är ett konstaterat faktum att hans metoder fungerar i praktiken.
Daniel Mühlbach är en ledare med sinne för ordning. Han vet hur man håller många bollar i luften och har inga problem att ta de stora kliven i karriären. Han har tålamod och engagemanget som krävs för att ta en idé från pappret och ut på marknaden. Hans benägenhet att lägga fokus på enkelhet är ett koncept som har bidragit starkt till hans framgångar. Hela grunden till E-handelns framfart är enkelhet, och tack vare Daniel Mühlbachs förmåga att ge kunderna en enkelhet är en stor del till varför hans idéer alltid blir stora.
Daniel Mühlbach är en person som själv behöver struktur och enkelhet i sin vardag, och genom att vända det till en styrka nämns hans namn i samma mening som några av Sveriges främsta entreprenörer. Många menar att han är en pionjär inom svensk E-handel.
En sak som gör en av Sveriges främsta entreprenörer ännu mer intressant är en princip som han håller fasta på – det är inte den bästa som vinner, utan den som aldrig ger upp. Hans framgångar och motgångar visar tydligt på en benhård envishet och uthållighet av stål, och det är någonting som behövs för att nå verkliga framgångar. Ingenting sker över en natt. Långsiktighet är nyckeln till alla planer, och för att kunna bibehålla ett långsiktigt perspektiv krävs en stark och hållbar struktur som står emot motgångarnas tuffa kastvindar.